Reklamationer


Reklamationer

Kolla alltid att allt stämmer och är som det ska med din beställning snarast möjligt efter att du mottagit leveransen. Om du upptäcker defekter, fel eller skador på yttre kartonger, förpackningen eller på produkter vänligen informera vår kundtjänst omedelbart.

Plockningsfel

Om du får en försändelse som är felplockad och ofullständig, vänligen meddela kundtjänst omedelbart. Kolla även yttre kartong samt förpackning för eventuella skador när du meddelar om brister i försändelsen.

Märk gärna att beroende på produktens tillgänglighet och eventuell lagring på ett av våra satellitlager kan vi ibland skicka produkter som separata försändelser från olika lager. Om din beställning består av produkter som ännu inte finns i lager, kommer dessa produkter att skickas enligt beräknad tillgänglighetstid. Om produkten skickas från ett satellitlager finns meddelandet "leverans från ett satellitlager" på produktinfot.

Skadad eller bruten förpackning

Om du märker synliga skador på emballaget eller produkten när du tar emot leveransen, skall en reklamation omedelbart göras till transportörens förare och till vår kundtjänst. Skicka en detaljerad förklaring av problemet och bifoga foton till vår kundtjänst.

Tillverkningsfel

Om produkten har tillverknings- eller materialfel som garantin täcker har du rätt att få produkten reparerad eller servad eller få en ny eller likvärdig produkt om originalprodukten är slut i lager. Var beredd på att vi ber om återsändning av felaktig produkt till vårt lager för vidare behandling, granskning och eventuell service.