Filtrera

Stäng

Filtrera

Pris

Varumärke

Sort by

Stäng
per sida

16 synliga produkter

16 synliga produkter

Sort by

Stäng
per sida

16 synliga produkter

16 synliga produkter


Övriga träningsverktyg

Det är ingen dålig idé att variera sina träningsrutiner och pröva olika hjälpmedel i sina träningspass. Kanske du saknar redskap för effektivt benpass eller du letar efter träningsverktyg som kan användas samtidigt som du tittar på TV?

I denna kategori hittar du både träningsredskap som lämpar sig för mycket allsidig träning och produkter som används för ett begränsat och specifikt ändamål. Några kan även anses vara innovativa lösningar till träningspass för hela kroppen och passar därmed utmärkt för hemmaträning.

Allsidig och greninriktad träning med olika redskap

Glidplattan eller Power Slider som det egentligen heter, är ett mycket populärt och effektivt träningsredskap som höjer puls och får dig svettas snabbt. Med glidplattan får du ett enkelt men desto tuffare pass samtidigt som du följer ditt favoritprogram på TV.

Power Slider är en matta som man glider på. Glidmattan kommer med speciella sockor som kläs ovanpå träningsskorna. Träning påminner om skridskoåkning och är speciellt effektiv för lår och rumpa. Förutom glidning och benböj kan man göra många andra övningar, såsom twistning, coreträning, armhävningar osv. Träning på Power Slider utmanar syreupptagning effektivt och är utmärkt konditionsträning. Därtill förbättras också koordination och balans, rörlighet och kroppshållning. Glidplattan passar alla som gillar skridskoåkning och vill träna roligt och effektivt, inte minst ishockeyspelare som kan använda redskapet för greninriktad träning eller uppvärmning före en match.

Power Slider finns i längderna 180 och 230 cm och kommer med glidningssockor, fodral och träningsinstruktioner. Sockor och handskar finns att köpas separat. Med handskar kan man göra glidningsövningar för överkroppen och träning för helt nya dimensioner!

Att hoppa på en trampolin är mycket populärt och en av de bästa träningsformerna. Det är ett roligt sätt att förbättra kondition, utveckla balans och förstärka djupa bålmuskler. Studsandet sätter också fart på ämnesomsättningen och blodomloppet och är dessutom skonsamt för leder. Trampolinträning lämpar sig för nybörjare såväl som för avancerade tränare.

Rowing Exerciser är ett behändigt träningsredskap med gummibandsmotstånd. Med den kan du träna rygg, armar, core, rumpa och ben precis som på en roddmaskin. Rowing Exerciser är idealisk för konditionsträning, uppvärmning före styrkepass eller ett snabbt pass under lunchtimmen på kontoret. 

Träning med ett viktat hula hoop är väl den roligaste träningsformen som finns - och dessutom enormt effektivt! En undersökning på Helsingfors Universitet (2019) visade att 13 minuters träning med viktat hula hoop dagligen minskar midjemåttet mera än 10 000 steg dagligen. Därtill vittnades kraftig förstärkning av bålmuskulatur samt minskning av dåligt LDL kolesterol hos de testpersoner som tränade med hula hoop. Hula hoop är enkel att använda samtidigt som man tittar på TV eller umgås med familjen. Det finns hula hoops i olika vikter. Träning med hula hoop bränner fett, förbättrar koordination och balans samt förebygger ryggproblem.

Om armhävningar och dips är din grej men du får lätt handledsvärk så kommer armhävningsgreppen till hjälp. Greppen minskar belastning på handleder och förbättrar ergonomin. Dessutom hjälper handtagen utföra övningar effektivt med djupare rörelse och variation. Tack vare halkfri botten på greppen är träning alltid stabilt och säkert.

Bra greppstyrka har alla nytta av, inte minst när vi åldras. Dessutom är greppstyrka mycket viktigt i racketsporter som tennis, padel och badminton. Ett enkelt och praktiskt greppträningsredskap ökar greppstyrka i armar, händer och fingrar, kan användas var som helst och är lätt att ta med till jobbet och resor.