Köpa för ett företag


Innehåll

Köp

Nätbutiken Sportics.se är också tillgänglig för företag, kommuner, staten och andra enheter med företags-ID. Inköpsprocessen är nästan identisk med den i en konsumentbutik. När kunden går vidare till betalning identifierar han eller hon sig som företagskund i kassan genom att välja alternativet "företag" i formuläret och uppge e-postadress, postnummer och momsnummer. De kan sedan använda de separata fakturerings- och leveransadresserna. Kunden kan också välja att ange en referens för beställningen. Beroende på betalningsmetod måste den person som gör köpet ha ett kreditkort utfärdat eller ha loggat in.

Om du är osäker på betalningen kan du kontakta vår kundtjänst via e-post info(@)treenikauppa.fi eller telefon 050 461 7320.


Allmänna villkor

Sportics är en webbutik som drivs av Gymstick International Oy, där Gymstick International Oy (företags-ID 1799954-3) agerar som säljare. Gymstick International Oy förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande. För varje beställning gäller de villkor som är i kraft när beställningen görs. Säljaren är inte ansvarig för direkta eller indirekta skador på produkter eller kunder som orsakats av force majeure. Force majeure anses vara en oförutsägbar omständighet eller förändring av omständigheter utanför säljarens kontroll som säljaren inte rimligen kan råda över. Säljaren är skyldig att informera kunden om den force majeure-händelse som inträffat så snart som möjligt.


Produkter & prislista

Alla priser inkluderar moms. Leveransavgifter och betalningstillägg enligt den leveransmetod och det betalningssätt som kunden valt läggs till priserna. Produkterna säljs till det pris och med de leveransavgifter och betalningstillägg som gäller i nätbutiken vid tidpunkten för beställningen. Säljaren förbehåller sig rätten att begränsa eller inte sälja produkter i exceptionellt stora mängder eller på grund av ett uppenbart fel i prissättningen.

När du går till kassan ser du också det skattefria priset för din beställning och det totala skattebeloppet för din beställning.


Betalningsmetoder

Företag kan använda Klarna-faktura- och kreditkortsbetalningar via vår webbshop. Det finns ingen separat betalningsmetod eller faktureringstillägg för dessa betalningsmetoder. Det slutliga priset visas innan beställningen bekräftas, både beskattat och obeskattat. De betalningsmetoder som används vid beställningstillfället visas för kunden på beställningsformuläret. När du väljer ett betalningsalternativ kommer systemet att instruera dig att fylla i de nödvändiga fälten.

Godkända kreditkort i nätbutiken är Visa, Mastecard och American Express. Om kunden använder ett företagskreditkort måste det vara i kundens namn.

När kunden betalar med en Klarna Faktura ombeds kunden att fylla i företagets uppgifter samt sina egna uppgifter. Klarna identifierar företaget med hjälp av företags-ID och bedömer abonnentens kreditvärdighet vid köptillfället. Klarnas fakturor har en betalningstid på 30 dagar. Om fakturan inte betalas skickar Klarna en påminnelse för vilken Klarna tar ut en påminnelseavgift på 5,00 euro. Klarna tar även ut dröjsmålsränta enligt räntelagen. Om fordran trots betalningspåminnelser fortfarande är obetald kan Klarna överföra fordran till ett inkassobolag för indrivning, vilket kan medföra inkassokostnader. Ytterligare information finns på Klarnas egen webbplats.

I vissa fall är faktureringsalternativet för företaget inte tillgängligt eller synligt. I sådana fall rekommenderar vi att man gör en beställning via e-post till myynti(@)treenikauppa.fi om betalning med kort inte är ett alternativ.

Kassa ut

Vår webbutik har inte stöd för onlinefakturering. Om ditt företag har e-fakturering och du vill använda den, vänligen kontakta vår försäljningsavdelning -> myynti(@)treenikauppa.fi. Vi kan behandla din beställning med en e-faktura eller en vanlig faktura enligt de uppgifter du lämnar.

Om det uppstår problem med betalningen, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post info(@)treenikauppa.fi eller telefon 050 461 7320.


Leveransmetoder & amp; kostnader

Vi levererar alla beställningar i samarbete med postverket, vars nätverk täcker hela Sverige. Leveransmetoderna är paket till hämtningsstället, hemleverans (Matkahuolto hemleverans) och företagspaket (Matkahuolto leveranspaket) samt dörr-till-dörr-leverans för beställningar på över 35 kg (exklusive hämtning).

Alla beställningar över 69 euro levereras kostnadsfritt (gäller för försändelser under 30 kg). För alla beställningar under 69 euro tillkommer leveransavgifter beroende på leveransmetod. Kostnaderna för de olika leveransalternativen är:

  • DB Pick-up paket 4,90€ - Leverans till valfritt upphämtningsställe.
  • Postpaket 4,90 € - 5,90 € - Leverans till valfritt upphämtningsställe
  • Flerpack paket 4,90 € - 15,90 € - Leverans till valfri upphämtningsplats.
  • Matkahuolto Home Paket €9.90 - €25.90 - Leverans till din dörr vid den tidpunkt du anger
  • Matkahuolto Företagspaket 12,90 € - 27,90 € - Leverans till ditt företag från kl. 8-16 utan tidsbeställning
  • DB Hemleverans 24,90 - 34,90€ - Leverans till ditt hem eller företag. Leveransföretaget kommer att avtala en tid före leverans. Leverans som ett paket eller som flerpack.
  • DB Fraktleverans 39,90€ - 99€ - Leverans till ditt hem eller din affärslokal. Leveransföretaget kommer att avtala en tid före leverans. Leverans inkluderar pall.
  • Post Express Delivery 79€ - 119€ - Leverans inne till hemmet i stadsområden.


Returer är kostnadsfria (se avsnittet Returer).


Leveranstid & spårning

Den genomsnittliga behandlingstiden för en beställning är 1-2 arbetsdagar efter betalning eller bekräftelse av beställningen. Leveranstiden är vanligtvis 1-2 arbetsdagar - detta är dock helt beroende av transportföretaget. Leveranstiden kan också variera beroende på vilken leveransmetod som valts. Vi strävar efter att skicka beställningar som görs senast kl. 14.00 på vardagar samma dag. Beställningar som görs efter kl. 13.00 eller på helger och helgdagar levereras nästa arbetsdag.

När du får din orderbekräftelse får du också automatiskt en spårningskod för din försändelse, som du kan använda för att följa hur ditt paket framskrider i postens system. All information om din försändelse skickas till den e-postadress du anger, så se till att du anger den exakt rätt när du gör din beställning. Kom ihåg att ange ditt telefonnummer så att vi kan kontakta dig snabbt om det behövs.


Returpolicy

Utomatiskt nog, när ett företag är kund, erbjuder vi samma returpolicy som för konsumenter. Det är kostnadsfritt att returnera produkter. Returperioden är 60 dagar från mottagandet av beställningen. Utan undantag måste kunden först ordna returen via e-post till info(@)treenikauppa.fi. Returrätten gäller endast oanvända produkter i originalförpackning. Ångerrätten gäller inte om 1) förslutningen/skyddsplasten har avlägsnats/brutet, 2) försäljningsförpackningen har brutits.


Allmän information

Gymstick International AB förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Kunden måste läsa de aktuella leveransvillkoren innan han/hon gör en beställning. Gymstick International AB kommer att behandla all kundinformation strikt konfidentiellt.