Teknisk service

Vi erbjuder garanti på 1-3 år på våra kardiomaskiner och träningsutrustning, beroende på tillverkare. Garantitid anges på produktinformationen och varierar mellan varumärke och modell. I regel utgår vi från underhåll och reparering för produkter över 1000 kr eller större än ett postpaket. För att garanti gäller förutsätter vi att produkten använts enligt tillverkarens anvisningar och rekommendationer. Garanti gäller inte om produkten använts på sätt som den inte är avsedd för. Sådant fall är till exempel om en träningsmaskin avsedd för hemmaträning används på kommersiell anläggning i professionellt syfte. Garanti gäller heller inte om produkten modifierats eller ändrats.

Om träningsmaskinen slutar fungera eller får tekniska fel under garantitiden kommer vi i första hand att reparera produkten. Service och reparering sker antingen på plats eller på vårt servicecenter.

Om du märker att din träningsutrustning inte fungerar eller har tekniska problem och behöver service under garantitiden, vänligen gör en felanmälan genom att fylla i serviceblankett nedan och skicka till vår kundtjänst. Vår service kontaktar dig snarast möjligt. Om produkten inte längre har garantitid, skicka oss gärna mer information på service@gymstick.com

 

Huoltolomake pdf Ladda ner serviceblankett >


Hur gör jag felanmälan

  1. Fyll i serviceblanketten.
  2. Skicka ifylld serviceblankett till kundtjänst. -> info@sportics.se
  3. Serviceteam kontaktar dig snarast möjligt.
  4. Tillsammans med service konsulteras bästa lösning till ditt fall.

Reservdelar

Vi har reservdelar för Gymstick, Nautilus, Schwinn, Bowflex och Waterrower varumärken. Om du behöver reservdelar utanför garantitiden gör så här

  1. Kolla igenom sprängskissen i produktmanualen för att hitta reservdelen du behöver samt dess artikelnummer.
  2. Skicka en förfrågan till vår serviceavdelning. -> service@gymstick.com
  3. Vi mejlar dig information om tillgänglighet och pris på reservdelen.